پایه چراغ فلورسنتی

پایه چراغ فلورسنتی ( Fluorescent Lighting Pole ) با نام دیگر براکت (Bracket) فلورسنتی ، از نسل پایه چراغ های صنعتی است که بیشتر به منظور روشنایی راه پله های دسترسی و پلتفرم ها در پالایشگاه ها ، پتروشیمی ها ، نیروگاه ها ، کارخانه جات صنعتی استفاده میشود. این پایه ها قابلیت نصب چراغ فلورسنتی 36 وات و 18 وات را دارند که برای روشنایی محیط استفاده میشوند.

خصوصیات پایه چراغ فلورسنتی

این پایه چراغ ها معمولا در ارتفاع ۵/۱ تا ۳ متر به همراه یک بازو ساخته میشوند. بازو پایه چراغ فلورسنتی به طور معمول در دو سایز ۸۰ و ۱۵۰ سانتی متر ساخته میشود که در حالت ۸۰ سانتی متری مناسب نصب چراغ ۱۸ واتی و در حالت ۵/۱ متری مناسب نصب چراغ ۳۶ واتی می باشد.
لوله به کار برده شده در ساخت براکت فلورسنتی معمولاً از نوع درز دار صنعتی و طبق استاندارد DIN 2440-2441 می باشد . پایه چراغ فلورسنتی ساخته شده در شرکت نورسا گستر نوین قابلیت نصب جعبه تقسیم صنعتی و یا ضد انفجار و همچنین محل اتصال ارت (earth lug) را دارد که به درخواست مشتری تعبیه میشود.
برای پوشش پایه چراغ فلورسنتی میتوان از روش آبکاری گالوانیزه گرم (Hot Dip Galvanize) و رنگ استفاده نمود. البته از آنجایی که این پایه چراغ ها بیشتر در سایت های نفتی و صنعتی استفاده میشود ، پوشش آبکاری گالوانیزه گرم متداول تر است .

نصب پایه چراغ فلورسنتی

این پایه ها در کل به دو صورت نصب روی فونداسیون (مشابه آنچه در پایه چراغهای مرتفع مرسوم است) و یا نصب روی هندریل ساخته میشود .
در حالت نصب روی فونداسیون ، پایه مجهز به بیس پلیت (Base Plate) بوده که توسط بولت های داخل فونداسیون فیکس میشود.
در حالت نصب روی هندریل ، پایه مجهز به 2 عدد کورپی (U Bolt) بوده که توسط همین کورپی ها به نرده های هندریل نصب میشود.
متناسب با نیاز و سفارش مشتری توسط شرکت نورسا گستر نوین تولید میشود.